Як домогтися облаштування безпечного пішохідного переходу?

Як домогтися облаштування безпечного пішохідного переходу?

На вашому щоденному маршруті є аварійно-небезпечне місце, де дуже бракує безпечного пішохідного переходу? «Офіс трансформації» розповідає, куди звертатися, щоб зробити перехід дороги безпечним. 

  Обмеження швидкості руху в місті не завжди дає результати в питанні зниження аварійності окремих ділянок. Питання є як до водіїв, які можуть не звернути увагу на пішохода, так і до пішоходів, які переходять дорогу там, де їм зручно, а не там, де це дозволено. Розберемо різні ситуації і з’ясуємо, як допомогти водіям знизити швидкість та побачити пішохода, а пішоходам — переходити дорогу безпечно і на відведених для цього ділянках.   

Як домогтися встановлення пішохідного переходу

Вважаєте, що місце, де зараз пішоходи перебігають дорогу, потрібно «легалізувати»? Давайте для початку розберемося, за яким принципом встановлюються пішохідні переходи.   Відкриваємо Державні будівельні норми, а саме ДБН В.2.3-5. Ключовий момент, який нас цікавить — інтенсивність руху пішоходів не має жодного значення для облаштування пішохідного переходу, якщо йдеться про населений пункт.  Щодо відстані пішохідних переходів один від одного, то вона має складати:
  • на магістральних вулицях загальноміського значення із регульованим рухом — не менше 300 метрів;
  • на магістральних дорогах районного значення — не менше 250 метрів;
  • на житлових вулицях — не менше 150 метрів;
  • на дорогах промислових і комунально-складських зон — не менше 200 метрів. 
  Доводиться проходити більшу відстань — можна починати боротьбу за пішохідний перехід.    У місті Києві відповідальна сторона — комунальне підприємство «Центр організації дорожнього руху» (у минулому — КП «Київдорсервіс»).  Відповідно до Статуту основними напрямками роботи Комунального підприємства «Центр організації дорожнього руху» є:  
  • організація дорожнього руху та управління ним;
  • розроблення схем організації дорожнього руху;
  • організація руху великовагового та великогабаритного транспорту;
  • організація паркування транспортних засобів;
  • розвиток об’єктів вело транспортної та пішохідної інфраструктури;
  • моніторинг та аналіз дорожньо-транспортної ситуації;
  • інформаційне забезпечення;
  • підготовка проектної документації;
  • виробнича діяльність;
  • інша діяльність.
  В умовах карантину усі звернення приймаються виключно поштою (електронною теж). Контакти є на сайті установи

Як домогтися встановлення світлофора

Що робити, якщо простий пішохідний перехід не повністю вирішує питання з безпекою на конкретній ділянці дороги? Перевірити, чи є підстави для встановлення світлофора.   Згідно з ДСТУ 4092-2002 «Світлофори дорожні. Загальні технічні вимоги, правила застосовування та вимоги безпеки», пішохідні світлофори потрібно встановлювати за наявності хоча б однієї з 5 умов:   Умова 1. Протягом 8 год робочого дня середньогодинна інтенсивність руху транспортних засобів не менша зазначеної в таблиці 9.  
Кількість смуг руху в одному напрямку Інтенсивність руху транспортних засобів, од./год
головна (більш завантажена) дорога другорядна (менш завантажена) дорога головною дорогою в двох напрямках другорядною дорогою в одному, найбільш завантаженому напрямку
1 1 750 670 580 500 410 380 75 100 125 150 175 190
2 або більше 1 900 800 700 600 500 400 75 100 125 150 175 200
2 або більше 2 або більше 900 825 750 675 600 525 480 100 125 150 175 200 225 240
Умова 2. Протягом 8 год робочого дня середньогодинна інтенсивність руху транспортних засобів не менша:
  • 600 од./год (для доріг з розділовою смугою — 1000 од./год) головною дорогою в двох напрямках;
  • 150 пішоходів переходять проїзну частину в одному найбільш завантаженому напрямку в кожну із тих же 8 год.
Для населених пунктів із чисельністю мешканців менше ніж 10 тис. чол. нормативи за умовами 1 та 2 становлять 70 % зазначених. Умова 3. Існує проміжок часу в 1-ну годину, протягом якого виконується умова 2. Умова 4. Умови 1 та 2 одночасно виконуються за кожним окремим нормативом не менше ніж на 80%. Умова 5. За останні 12 місяців на перехресті скоєно не менше трьох дорожньо-транспортних пригод, яких можна було б запобігти за наявності світлофорної сигналізації (наприклад, зіткнення транспортних засобів, що рухаються з поперечних напрямків, наїзди транспортних засобів на пішоходів, що переходять дорогу, зіткнення між транспортними засобами, що рухаються в прямому напрямку та тих, що повертають ліворуч із зустрічного напрямку). До того ж умови 1 або 2 повинні виконуватись не менше ніж на 80%. До кого надсилати запит? Туди ж у комунальне підприємство «Центр організації дорожнього руху».

Як облаштувати антикишеню

Один зі способів зробити існуючий пішохідний перехід більш зручним та безпечним для — антикишені. Це інфраструктурне рішення з розширення ділянки тротуару, яке робить пішохода більш видимим на дорозі. Паралельно з безпековою функцією антикишені — спосіб боротися із незаконними паркуваннями, оскільки припаркувати авто на такому переході стає складно (але не будемо недооцінювати наших співгромадян).    Подібні проєкти вже неодноразово подавалися на «Громадський бюджет» Києва. Вже був успішно реалізований проєкт на 6 перехрестях, поданий у 2019 році та знаходиться на стадії реалізації проєкт 2020 року. Тож використовувати такий інструмент, як «Громадський бюджет», однозначно варто.

Як домогтися освітлення пішохідного переходу

Друга можлива ситуація — пішохідний перехід є, але він недостатньо освітлений.  До 2019 року чітких вимог до освітлення пішохідних переходів не було. З 1 березня 2019 року в Україні запрацювали нові державні будівельні норми, що стосуються природного та штучного освітлення. Серед іншого вони визначають оптимальне освітлення пішохідних переходів:  
  • мінімальна освітленість наземних пішохідних переходів у житловій зоні має становити 6 люксів (одиниця вимірювання освітленості в Міжнародній системі одиниць (SI)), середня – 20 люксів. У комерційній та промисловій зоні мінімальна освітленість – 15 люксів, середня – 30 люксів. 
  • якщо пішохідні переходи виділені маячками або спеціальними світловими знаками, їх слід встановлювати на кожній стороні і на центральному острівці на висоті 2-3 м над проїзною частиною.
  • яскравість освітлення має бути мінімум 300 кд/м, а припустима частота миготінь – 40-60 спалахів на хвилину.
  • рекомендується робити освітлення в зоні переходу контрастним за кольором – для привернення більшої уваги.
  Якщо пішохідний перехід, яким ви користуєтеся, навряд чи підпадає під ці норми освітлення, варто звертатися до КП «Київміськсвітло» та на короткий номер 1551. Хто не любить телефонні дзвінки, то контактний центр міста Києва також має сайт із розділом для звернень громадян.    Бережіть себе і не порушуйте правила дорожнього руху: ані як пішохід, ані як водій чи пасажир. Безпека починається з кожного з нас.   
Повернутися назад

    Вкажіть Ваш E-mail, щоб отримувати найактуальнішу інформацію: