Публічний дашборд Київського трафіку
Статус: Публічний реліз

Публічний дашборд Київського трафіку

Максим Бахматов
Максим Бахматов
Микола Черненко
Микола Черненко
Володимир Філімончук
Володимир Філімончук
Євген Аніщенко
Євген Аніщенко
Антон Чеботаренко
Антон Чеботаренко
Дмитро Беспалов
Дмитро Беспалов

Проблема

Київ входить в ТОП3 столиць світу за рівнем заторів. На переміщення містом ми витрачаємо частину нашого життя, і так буде доки не буде винайдено телепорт. Але міські затори примушують нас сплачувати додаткову ціну, яку складно помітити та усвідомити у повсякденній метушні. Ми спробували виміряти цю ціну у масштабах міста Київ та наочно продемонструвати у вигляді Публічного Дашборду.

Опис проекту

Як це працює

 

Розрахунок середнього значення затримки часу по місту

Для Traffic Dashboard у Google Maps ми склали карту еталонних маршрутів, які покривають усі магістральні вулиці міста. За допомогою навігації Google Maps визначено еталонний час поїздки за цими маршрутами в ідеальних умовах без затримок (на практиці ми робили ці заміри вночі). Оцінку поточної ситуації з заторами ми робимо в режимі наближеному до режиму реального часу, отримуючи поточну оцінку часу поїздки від Google Maps. По кожному еталонному маршруту розраховується Середня затримка по і маршруту (Di) як різниця між поточним (Ti) та еталонним (T0) часом поїздки у відсотках до еталонного часу:

Di = (Ti – T0) / T0 * 100

 

Середня затримка руху по місту D розраховується як середньозважене значення Di за довжиною маршрутів (Li – довжина i еталонного маршруту, m – кількість еталонних маршрутів, тобто: 

D = Σi=1..m(Di * Li) / Σi=1..m(Li)

Це величина є узагальненою оцінкою додаткової поточної затримки руху по місту щодо ідеального стану.

 

Розрахунок балів як величини відображення ступеню затримки трафіку

Бали – це еквівалент параметру “Середня затримка руху по місту D” у вигляді шкали цілих чисел від 1 до 10. Де максимальний бал 10 відповідає максимальному значенню затримки, та бал 0 – дорівнєю еталонному маршруту без затримок. Бали більше 0 та меньше 10 мають рівномірну розподіленість відносно значень параметру “Середня затримка руху по місту D”

 

Розрахунок добових часових втрат внаслідок заторів

Усе місто розподілено на райони, між центрами кожної пари районів у Google Maps побудовано маршрут, для нього визначено еталонний час поїздки Tc0. За даними Моделі міської мобільності Києва, що розроблена компанією Про мобільність, ми знаємо приблизну кількість людей, що пересуваються кожної години між кожною парою районів (Ac). Масштабний збір даних для цього проходив у 2015 році, а уточнюючий у 2017 році. Точність 80-90%. Не ідеально, але нічого краще для Києва наразі немає. Тоді для кожної пари районів для кожної години доби додаткові втрати часу, виражені в людино*годинах, складають:

Lc = Ac * Tc0 * D,

де D – середня затримка руху по місту.

Загальні часові втрати по місту за день (з 7 до 20 години включно) є сумою погодинних втрат по кожній парі районів:

L = Σc=1..kΣt=7..20(Lc)

де k – кількість районів.

 

Конвертація часових втрат у грошовий еквівалент

Кожен Киянин в корках втрачає час, який з точки зору керування міста є важливим ресурсом як платника податків до місцевих бюджетів.

Віджет демонструє поточний стан трафіку на дорогах Києва в балах від 1 до 10, та у відсотках затримки по відношенню до поїздки тим же маршрутом але без затримок. Наприклад, час поїздки, який займає мінімум 20 хвилин, то з 50% затримкою буде становити 30 хвилин, з 100% затримкою – 40 хвилин і т.д.

Якби ці години було витрачено на працю, то загальний грошовий еквівалент втраченого часу можна оцінити як L*h, де h – годинна ставка, грн. Поточна ставка ПДФО складає 18%, тож можливі додаткові бюджетні надходження могли б скласти L*h*0,18. Ми пропонуємо порівняти це вартістю соціальних об’єктів — шкіл, лікарень, дитячих садків, які не будуть побудовані, бо ми втрачаємо час у заторах.

  • Віджет демонструє на скільки значними є втрати від заторів дорожнього трафіку на рівні міського бюджету, та відображає такі показники як
  • Загальну суму втрат в гривнях, де кожен Киянин не доплачує до бюджету в середньому 18 грн за кожну годину затримки, приймаючи, що “середня ставка за годину по місту” – 100 грн/год, та 18% – це поточна ставка податку ПДФО
    Кількість об’єктів інфраструктури, які могли б бути профінансовані за рахунок недоотриманих коштів, наприклад, побудовані нові школи, дитячі садочки та інше. Згідно офіційних кошторис даних по кожному об’єкту

 

Конвертація часових втрат у втрачені корисні справи

Віджет демонструє на скільки значними є втрати від заторів дорожнього трафіку в середньому для кожного Киянина, та відображає такі показники як

  • Загальний час втрат в годинах, розраховується з початку року, приймаючи сереньодобову кількість людей, що переміщуються містом дорожнім транспортом на рівні 925 тис/доб
  • Кількість справ, які могли б бути зроблені за рахунок втраченого часу, наприклад, прочитані книги, заняття спортом чи вивченням мов, та інші

 

КІНЦЕВА ЦІЛЬ

Надати киянам та владі міста зручний спосіб оцінювати стан трафіку. Тепер міська влада Києва має унікальний шанс – покращити ситуацію із трафіком на 10, 20, 30%. А ми разом поміряємо та зафіксуємо це досягення!

Переглянути дашборд

 

Повернутися назад

    Вкажіть Ваш E-mail, щоб отримувати найактуальнішу інформацію: